correspondentie - geloof van Bach

  • Henk Voet

    Beste Bachbewonderaar,

    Ben jij ook zo iemand voor wie de teksten van de cantates van Bach vaak veel te zeggen hebben? En die zich verwant voelt met het geloof van Bach? En - laatste vraag - die met deze houding dingen beleeft die je soms wat te weinig met anderen kunt delen?

    Als je aan dit profiel voldoet, dan zou een e-mail correspondentie met mij voor beiden plezierig en stimulerend kunnen zijn. Ik wil alvast zeggen dat ik geen zeeën van tijd heb (ik heb een gezin en een baan). Ik zou zeggen: laten we een bescheiden start maken.

    Met vr. groeten,

    Henk Voet

  • Henk

    Mijn contactpoging van gisteren is te weinig doordacht geweest. Ik zie momenteel niet in of het enig resultaat kan opleveren. Waarschijnlijk heb ik een andere site nodig. Maar welke?

    Henk Voet

  • paula

    Beste Henk, Een beetje late reactie maar ik ontdekte het nu pas.Zelf ben ik een Bach liefhebber maar luister te weinig door tijdgebrek.Waar veel mailinglists opstaan is de website van :www.mcelhearn.com , misschien is dat iets ? Een stimulans kan ik gebruiken maar heb geen idee hoe. groetjes PaulaHenk Voet schreef:

    >

    > Beste Bachbewonderaar,

    >

    > Ben jij ook zo iemand voor wie de teksten van de cantates van

    > Bach vaak veel te zeggen hebben? En die zich verwant voelt

    > met het geloof van Bach? En - laatste vraag - die met deze

    > houding dingen beleeft die je soms wat te weinig met anderen

    > kunt delen?

    >

    > Als je aan dit profiel voldoet, dan zou een e-mail

    > correspondentie met mij voor beiden plezierig en stimulerend

    > kunnen zijn. Ik wil alvast zeggen dat ik geen zeeën van tijd

    > heb (ik heb een gezin en een baan). Ik zou zeggen: laten we

    > een bescheiden start maken.

    >

    > Met vr. groeten,

    >

    > Henk Voet

  • Giny Seidel

    Beste Henk, en allen hier.

    Ik heb sinds gisteren 10.12 2003 deze site ontdekt, een late reactie van mij dus.

    Sinds kort, ongeveer een week… ben ik helemaal betoverd door Bach, met name door het nummer Bist du bei mir. (Bwv 508) Op een onverklaarbare wijze werd ik wakker geschud door deze muziek. Al zoekende kwam ik op de mystieke kwaliteiten van Bach, de rozenkruisers, kaballisten numerologie enz. Ik zie meer, en voel meer als wat er geschreven is wat mij bekend is. Ik ben ook op zoek na de volledige tekst van Bist du bei mir, voor mij is een nieuwe zoektocht begonnen!

    Wil je ook vertellen wat jou zo boeit in de muziek van Bach? prive mailen mag ook, vriendelijke groet, giny