Bach 2000

  • ronald

    Heb onlangs de Kruidvat serie Bach Complete Werken Bach Edition met 160 CD via Marktplaats aangeschaft.Nu had ik van een bekende Bach 2000 delen op een MP/3 stick ontvangen die ik op mijn ipod heb gezet.

    Bij onderling vergelijk blijkt volgens mij een groot verschil in uitvoering en kwaliteit. Een en ander is goed te horen. Niet dat de Kruidvat serie daarmee waardeloos is maar ik heb toch gemeend om de complete serie weer snel van de hand te doen.

    Bach /2000 is in mijn beleving veel beter van kwaliteit/ muzikaal en vocaal. Echter op internet zie ik wel Bach 2000 staan maar ik kan er niet goed uitkomen hoe je daar aankomt.

    Het gaat mij om de complete Bach Werken van Bach 2000.Ik zou graag met iemand in contact treden die hier iets meer van af weet en/of deze werken in bezit heeft op CD. Als het dan ook nog iemand is die in Overijssel woont dan zou dat helemaal geweldig zijn.

    Ik hoop dat iemand reageert……

    r.van veen/ wijhe.

  • govert jan bach

    beste Ronald

    De Kruidvateditie is in zijn geheel best aardig, vooral de klavierwerken incl. orgel.

    Alleen de cantates zijn in grote haast opgenomen, dat vertelde JP leusink mij ooit. De koren zij daarom best slecht, de arias en recitatieven behoorlijk goed, leusink liet dat aan de zangers en instrumentalisten over.

    Bach 2000 is van TELDEC en bergt vele grootheden in zich. De cantates zijn in 15 jaar opgenomen met veel toewijding. Wel soms vals omdat ze steeds jongens gebruiken.

    Als je eens naar mijn programma luister : geendagzonderbach, op concertzender.nl), je kunt nu zo'n 80 afleveringen beluisteren onder Dossier GDZB.

    Ik gebruik steeds de beste ook actuele uitvoeringen van alle werken. heb zelf de cantates 4 x, en de esrt vraag ik op bij muziekweb.

    Als ik je nog kan raden bij deze eblangrijke aankoop, zal ik je van dienst zijn

    hartelijke groet

    govert jan bach

  • ivo

    beste,

    wat u zoekt is de Bach 2000 editie van Teldec, Zo'n 153 CDs in 15 donkerblauwe boxen. Dit was een eenmalige uitgave en zijn niet meer te koop.

    Amazon en ebay in het oog houden en hopen dat iemand ze beu is of op Ipod zet.

  • ronald

    beste ivo, heb inderdaad inmiddels de c.d./box bach 2000 aangeschaft.is nog steeds te koop via; 1685 Klassiek/mail; 1685@casema.nl of www.everyoneweb.com/1685

    deze meneer biedt een groot skala klassieke muziek en ik ben erg blij dat het uiteindelijk is gelukt.

    Kijk maar es op de site, als je hem nog niet kende…….

    Maar bedankt voor je reactie

    Groet, Ronald/ Wijhe.